Senaste inläggen

torsdag, oktober 01, 2009

Förra månadens skörd






I förra månaden hade den likör affär jag föredrar att gå till, ett stort antal nya öl från ett bryggeri som jag dittills aldrig har hört talas om. Bryggeriets namn är Choc Brewery och det hör hemma i Oklahoma.




Eftersom allt öl här säljs i minst ett sexpack tog det mig ett par veckor att prova igenom alla sorterna från detta bryggeri.







Kontentan av provningen var att ölen var ganska goda men de stack heller inte ut speciellt mycket. Jag misstänkte nästan att detta var en marknadsföringspryl, som när de stora jättarna Budweisser/Michelob etc kommer ut med sina 'craft brews'-paket. Det är slätstrukna öl som säljs i 'snygga paket'





Hur som helst, jag tog lite bilder på de provade ölen och så här såg de ut.


2 kommentarer:

Pelle Stridh sa...

Väldigt snygga etiketter om inget annat...

Lars Hultqvist sa...

Det är faktiskt 6-packs kartongen, inte etiketten på bilden. Men etiketterna hade samma bild.

Det finns faktiskt 2 stycken till som jag aldrig hann prova från samma bryggeri.

Skicka en kommentar