Senaste inläggen

måndag, november 22, 2010

Nutcracker

Nutcracker är en halvmörk ale från Boulevard brewing som släpps lagom till eller strax innan Thanksgiving. Den har en lätt maltig sötma som gör att den fungerar bra till de flesta fylliga fettrika maträtter. Den är väldigt lättdrucken trots att den har en hel del karaktär genom sin karamellmalt. Den värmer också gott i vintermörkret trots att alkoholhalten är moderata 5,9%.

Första gången som jag hade möjligheten att prova detta öl var förra året just till Thanksgiving och faktiskt vid ett tillfälle då min kompis Urban från Humulus Lupulus var på besök här i Arkansas. Vi plockade ut ett antal olika intressanta öl från liköraffären till Thanksgiving middagen och jag kommer ihåg att jag hann prova åtministone en Nutcracker innan hela sexpacket var slut.

Mitt smakminne av detta öl var mycket angenämnt så denna gång såg jag till att köpa åtmintone två stycken 6-pack. Vid en familjemiddag igår så ansåg 3 stycken inbitna lagerdrickare att detta faktiskt var en god ale och att de skulle kunna gro ett tycke för denna öl. Jag kan inte helt säkert säga om det är ett bra betyg eller inte för en inbiten 'ale drickare' som jag själv.



Förra året så blev Two Term IPA från Diamond Bear Brewery (som nästan harde Orval karaktär) min höst favorit men detta år tror jag att det blir Nutcracker från Boulevard Brewing.

2 kommentarer:

Maninder sa...

Wow... This sounds amazing. I wish you'd come back and give us all sorts of new ideas!

Vancouver movers

Maninder sa...

Thanks for these nice blog, I hoping to see more about these topics very soon.

Cheers,
Ray Grimm

Skicka en kommentar