Senaste inläggen

lördag, januari 16, 2010

Julafton

Det var som Julafton idag när jag besökte Liköraffären. Två helt nya bryggerier som inte tidigare funnits i Arkansas hade ett stort antal olika sorter. Jag hade förväntat mig att Moylans skulle finnas där för det hade jag fått rapport om men ett annat bryggeri som jag aldrig hört talas om hade 6 olika av sina ölsorter där.

Just nu sitter jag med en Tahoe Blue, Nevada Pale Ale från Joseph James Brewing från Henderson, Nevada. Det blev 3 sexpack från detta bryggeri varav denna Pale Ale alltså var en av dem.



Det är en helt ok Pale Ale som har mycket bitterness humle men tyvärr inte så mycket av aromahumle som jag tycker så mycket om att hitta i Ale. Som sagt så har jag aldrig hört talas om detta bryggeriet tidigare och får forska mer i den frågan. Jag återkommer med provningar av de andra 2 sorterna från samma bryggeri och förstås med provning av Moylans olika lyxöl som jag länge sett fram emot att prova.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar