Senaste inläggen

onsdag, januari 27, 2010

Moylans Dragoons Dry Irish Stout

Har nu provat ganska många av de olika sorterna från Moylans Brewery och ingen av dessa ölsorter har gjort mig besviken. Tvärtom så har vissa öltyper som jag normalt sätt inte tycker om som, Irish red eller Scotch ale smakat bättre än något annat öl som jag har provat i den stilen.




Inte heller Moylans Dragoon Dry Irish Stout gör mig besviken. Detta är en ganska lättillgänligt stout med full smakpalett, ändå inte alls svårdrucken. Någon sötma kan jag inte känna så om det är detta som avses med 'dry' så stämmer det. Innehålls förteckningen på Moylans website (föredömligt bland bryggerier att specificera på detta sätt); skvallrar om hela 7 olika sorters malt men endast 2 olika varianter av samma humle, Williamette.

Trevligt, trevligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar